Pengenalan RSS

Suatu masa dahulu, pemilik-pemilik laman web gemar untuk meletakkan satu ruangan yang diberi nama 'What's New' di halaman mereka. tujuan utama ruangan ini diadakan untuk memberi tahu pengungjung-prngungjung mengenai informasi serta kandungan terkini yang terdapat di dalam laman web mereka.
Setiap kali mereka memperbaharui dan memasukkkan kandungan baru di dalam laman web mereka, mereka akan turut memperbaharui ruangan What's New' tersebut dengan meletakkan dua tiga baris ayat sebagai ringkasan perkembangan terbaru yang terdapat didalam laman web mereka.
Jika pengungjung ingin mendapatkan informasi lanjut mengenai info terbaru tersebut. pengungjung boleh klik pada link yang turut disertakan.
Kaedah ini mungkin kelihatan menarik untuk dilakukan sebagai salah satu cara untuk memberitahu pengungjung tentang perkembangan terkini suatu lama web. Namun, satu halangan besar yang dihadapi oleh pemilik laman web ialah bagaimana untuk memberitahu pengungjung tentang perkembangan terbaru laman web merek, tampa pengungjung-pengungjung tersebut melewati laman web mereka terlebi dahulu?
Perkara ini lebih menjadi kritis bagi pemilik-pemilik blog karena blog lebih kerap diperbaharui berbanding laman web biasa. Oleh itu, satu peningkatan pemberitahuan perlu diwujudkan bagi memberitahu semua pengungjung yang perna melewati laman web dan laman blog tersebut, agar datang kembali laman web mereka, karena suda ada informasi baru yang telah dimasukkan. maka, di sinilah RSS memainkan peranannya .

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Jika ada sembarang pertanyaan silahkan komentar disini.