Membina Perhubungan Sosial

Sejak kewujudannya, internet telah digunakan untuk menghubungkan manusia dari segenap pelosok dunia dengan membina jembatan perhubungan yang lebih berkesan. 
pengenalan email telah berjaya menjimatkan masa perhubungan manusia seantero dunia dan membolehkan kita kekal berhubung biarpun rekan kita berada beribu batu jauhnya. email juga telah membolehkan sesebuah syarikat atau pertubuhan untuk merangka dan menguruskan segalah hal surat menyurat, menerima tampahan dan menyampaikan maklumat dari satu tempat ketempat yang lain.
Sistem Pesanan segera juga merupakan salah sebuah cara komunikasi yang mana seseorang itu boleh berhubungan secara terus dengan indvidu yang lain dimana sahaja beliau berada. Sebelum kewujudan internet, konsep perhubungan seperti ini hanyalah bermain dibibir penggemar cerita sains fiksyeh dan sekarang semuanya ada didepan mata. akan tetapi, manusia inginkan sesuatu yang jauh blebih dari satu. seperti juga dalam kehidupan seharian, kita mahukan sesuatu maklumat itu diterima ramai secara serentak  Terdapat juga berita dan maklumat terkini yang ingin dkongsi sesama rekan dan melalui internet kita dapat mencapai semua itu.
Seiring perkembangan internet, begitu juga keinginan untuk berhubung dengan beberapa cara yang diingini. maka, lahirlah konsep jaringan perhubungan sosial yang membolehkan beberapa pengguna komputer mengakses sesebuah maklumat pada masa yang sama dengan mudah.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Jika ada sembarang pertanyaan silahkan komentar disini.