Kenali Apa Itu Blog ?

Secara mudahnya, blog adalah laman web, cuman ia sedikit berbeda berbanding laman-laman web yang lain karena ia kelihatan seperti sebuah diari atapun jurnal. kandungan-kandungannya disusun secara kronologikal mengikut tarikh. kandungan yang terbaru akan berada di bagian atas dan kandungan yang lama berda di bagian bawah.

Untuk memudahkan anda menggambarkan bagaimana rupa atau bentuk blog. anda boleh lihat blog anda baca sekarang ini walapun mungkin kurang sempurna namun setidaknya anda bisa menggambarkan rupa atau bentuknya.

Di dalam blog, anda boleh menulis apa saja yang anda inginkan, entah itu mengenai kisah perjalanan hidup anda, idea-idea bernas yang muncul dipikiran anda, pendapat tentang masalah sesaat, ilmu-ilmu kepakaran yang anda miliki ataupun teori-teori sains roket yang tibah-tibah muncul dan menghantui pikiran anda.
Secara ringkasnya, blog boleh menjadi apa saja yang anda inginkan. bermulah daripada hanya sebagai sebuah tempat untuk mencatat masalah-masalah pribadi anda. hinggalah menjadi sebuah tempat untuk anda meluahkan pendapat-pendapat anda kepada orang ramai mengenai masalah politik dan keamanan dunia global.

Jika anda selalu melayari internet, tentunya akan menjumpai bermacam-macam jenis dan rupa blog. ada yang samgat indah, rapi dan cantik. dan ada juga blog yang sangat buruk dan membosankan he he jangan tersinggung. semuanya tergantung kepada pemiliknya, bagaimana mereka menghias dan mengkofigurasikan blog mereka. walaupun anda boleh melihat bermacam-macam bentuk blog di internet. tetapi secara dasarnya, blog mempunyai beberapa ciri asas yang sama.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Jika ada sembarang pertanyaan silahkan komentar disini.